Havenziekenhuis kiest Chef Martin

Chef Martin gaat de warme maaltijden in het Havenziekenhuis in Rotterdam verzorgen. In dit ziekenhuis worden voortaan maaltijden aangeboden volgens Chef Martins Roomservice à la carte-concept. De ondertekening van de overeenkomst vond plaats op 25 april jongstleden. Tijdens een korte feestelijke bijeenkomst werden de handtekeningen gezet door Saskia Baas, directeur Havenziekenhuis, en Pieter Beijen, adjunct directeur Foodservice van Chef Martins moederbedrijf Marfo.

Roomservice à la carte is een door Chef Martin ontwikkeld maaltijdconcept voor ziekenhuizen en andere zorginstellingen. Het stelt instellingen in staat patiënten een passend à la carte-menu aan te bieden. In het geval van het Havenziekenhuis krijgen patiënten voortaan dagelijks, kort voordat zij gaan eten, een menukaart met 16 gerechten waaruit ze kunnen kiezen. De gerechten variëren van Hollandse kost tot ‘wereldgerechten’, met bovendien een ruime keuze in dieetmaaltijden en maaltijden voor mensen met kauw- en slikproblemen. Naast deze grote variëteit biedt Roomservice à la carte veel flexibiliteit in het moment van serveren.

Tijdens de bijeenkomst benadrukte mevrouw Baas dat het nieuwe maaltijdconcept goed aansluit bij een belangrijke kernwaarde van het Havenziekenhuis: “Zorg met aandacht staat bij ons voorop. Dat geldt uiteraard ook voor de voeding. Wij willen onze patiënten een ruime keuze aanbieden in maaltijden die niet alleen uitstekend smaken maar ook in alle opzichten verantwoord zijn. Bovendien vinden we het belangrijk dat onze patiënten zelf kunnen aangeven wanneer zij de maaltijd willen gebruiken. Met Chef Martin kunnen we aan al deze wensen een passende invulling geven.”

Het Havenziekenhuis in Rotterdam is een modern binnenstadsziekenhuis met een rijke historie. Met 120 specialisten en 850 medewerkers biedt de instelling algemene basiszorg en zorg op het gebied van ouderen- en reizigersgeneeskunde. Daarbij wordt de nadruk gelegd op persoonlijke aandacht voor de patiënt.